Hayatta görülmeye değer çok şey var...

Silhouette Göz Bakımı Sunuyor

Gözler dünyayı görmemizi sağlayan olağanüstü bir fonksiyona sahipler. Algıladıklarımızın yüzde 80'i gözlerimiz sayesinde olur. Gözler ayrıca kişiliğimizi de yansıtır. Göz sağlığı, küçük önlemlerle bile olsa rahatlıkla sağlanabilir ve özellikle UV ışınlarından korunur. Dinlenme, iyi beslenme, programlı çalışma göz bakımı için önemlidir. Silhouette'nin Göz Bakım programı maksimum rahatlık ve dinlenme sağlıyor. Göz sağlığı için taze gıdalar: A, C, E vitaminleri. Havuçlar sağlıklı gözler için en değerli besin kaynaklarından sayılıyor. Özellikle A ve beta karoten göz sağlığı için gerekli vitaminlerdendir. A, C ve E vitaminlerinin doğru alımı göz sağlığının bakımını en üst düzeye çıkarıyor. Ayrıca tehlikeli ışınlardan da gözü korumak gerekiyor. Dışarıda kaliteli güneş gözlüğü takmakla gözü korumak mümkün olabiliyor. İçerde ise zengin C vitamini gözleri tehlikeli etkilerden koruyor. Uzun süre bilgisayarda çalışan insanların göz bebekleri günde 4 bin ila 17 bin arası reaksiyonda bulunur. Ekrandaki radyasyon gözler için tehlikelidir. Bu yüzden gözü korumak ve en az 2,5 litre su içmek ve şekersiz çay içmek meydana gelebilecek tahrişi en aza indirebiliyor. Taze balık da göz bakımı için önemli besinlerden geliyor. Düzenli balık yemek, omega 3 sayesinde gözleri koruyabiliyor. Özellikle uskumru, ringa, kılıçbalığı, morina zengin omega 3 içeriyor. Ayrıca keten tohumu da bu yağ asidi açısından zengin besinlerden sayılıyor. Sabahları gözler dinlenmiş olarak kalkılır. Özellikle 6-8 saat uyku gözlerin dinlenmesi için gereklidir. Uzun süreli televizyon seyretmek ve bilgisayarda çalışmak göz sağlığı açısından uygun olmayan alışkanlıklardan bir kaçı. Yoga bedene uyumluluk sağlarken gözlerdeki dengeyi de sağlar. Bu sebeple düzenli egzersizler göz sağlığı açısından faydalı olur.

Güne başlamak için egzersiz

Yere bacaklarınız bağdaş halde oturun ve yavaş ve düzenli nefes alın.
5 kere yukarı ve aşağı bakın, gözlerinizi kapatın.
5 kez sağa ve sola bakın, gözlerinizi kapatın.
5 kez sağa ve aşağı bakın, gözlerinizi kapatın.
5 kez sola, aşağı ve sağa bakın, gözlerinizi kapatın.
Avuçlarınızı ısınana kadar ovun ve göz kapaklarınızın üzerine koyun.

Yorgun gözler için egzersiz

Bu egzersiz, göz kaslarını rahatlatır ve dolaşımı harekete geçirir. Gözlerinizi dinlendirmek için her zaman yapılmalıdır. Gözlerinizi kapatın ve avuçlarınızı ısınana kadar ovalayın. Avuçlarınızı gözlerinize yaklaştırın ama dokundurmayın. Ellerinizin sıcaklığı gözlerinize geçecek ve onları rahatlatacaktır. Bunu en az 3 kez tekrarlayın.

Yorgun gözlerin dinlenmesi için egzersiz

Yere oturun ve gözlerinizi 10 kez açıp kapatın ve 20 saniye sıkıca kapatın. Bunu 5 kez tekrarlayın.Göz ve etrafının dinlendirilmesi için program: Gözleri ve etrafını masajlayarak gözlerin dinlenmesini sağlayın.

Egzersiz 1
Baş ve orta parmağınızla burnunuzu tutun; diğer parmaklarınızı gözleriniz arasına yerleştirin, burnunuz etrafında parmaklarınızı dolaştırın.
Egzersiz 2
İşaret ve orta parmağınızı kullanarak başparmağınızı çenenizin altına yerleştirin, alnınızdan itibaren şakaklarınızı ve kulaklarınızın dibine kadar yavaşça masaj yapın.
Egzersiz 3
Her iki başparmağınızı şakaklarınıza koyun. İşaret parmağınızla beraber burnunuzun dibinden kaşlarınıza kadar ovalayın. Bu boyun ve omuzlarınızın rahatlamasını da sağlar.
Egzersiz 4
İşaret ve orta parmağınızla göz kapaklarınızı ovun. Başparmaklarınızı burnunuzdan kaşlarınıza ve şakaklarınıza kadar gezdirin. Bunu birkaç kez yapın.
Egzersiz 5
İşaret, baş ve orta parmaklarınızla gözlerinizin etrafına hafifçe vurun.

Gözler için birkaç reçete

Şiş gözler için günde 1,5 ila 2,5 litre su veya şekersiz çay için ve alkolden uzak durun. Kozmetik tedavilere ilaveten şiş gözler için buzlu süt presi yapın. Buz parçaları katılmış süte iki pamuk batırıp kapalı gözlerinizin üstüne 10 dakika koyun. Süt gözlerin etrafındaki kırmızılığı ortadan kaldıracak ve buz ise geniş kan damarlarıyla temasa geçecektir. Bir başka çare ise jel maskesi, sıcak veya soğuk uygulanabilir. Göz şişkinliğini, ağırlığını ve baş ağrısını dindirmek için birkaç dakika yere uzanın ve gözlerinize jel maskesi yapın. Damarların açılmasını sağlamak için kapalı gözleriniz üzerine sıcak jel maskesi uygulayın.

Gün ışığında harika görünürlük

Güneş harika bir enerji kaynağıdır ancak zararlı ışınlarından gözleri korumak gerekir. UV ışınları ve mavi ışık gözlerden uzak tutulmalıdır. Bu da uygun güneş filtreleri sayesinde olabilir.
Silhouette tarafından üretilen IQ- POL polarize güneş gözlükleri gözleri korur. Kahverengi, gri ve yeşil lensler harika koruma sağlarken görünürlük de verir. Numaralı gözlükler için de camlar bululabilmektedir.

İyi göz görünümü için adımlar

Portakal veya kırmızı ve yeşil sebze yiyin
Güne gözler için yoga egzersizleri ile başlayın
Gün boyunca gözlerinizi düzenli olarak dinlendirin
Gece 6-8 saat uyuyun